FAQ

OVER DE SALON

Moet ik van tevoren een afspraak maken of kan ik gewoon binnenlopen voor een behandeling?

Wij werken alleen op afspraak. Uiteraard mag je binnenlopen om een afspraak te maken, maar je kunt ook bellen (0529 454 505) of mailen (hallo@nardishair.nl).

Kan ik ook alleen voor styling een afspraak maken?

Zeker kan dat! We kunnen je haar stylen ter gelegenheid van een feest, maar ook gewoon omdat het kan. Voor styling kun je bij ons terecht.

Kan ik bij jullie pinnen?

Zowel pinnen als contant is mogelijk.

Kan ik voor de deur parkeren?

Voor de deur parkeren is niet mogelijk. Onze salon bevindt zich namelijk in de binnenstad. Wel mag je afgezet worden voor de deur. Er is parkeergelegenheid op het Vrijthof (130m). Hier mag je 2 uur staan met een blauwe kaart.

Er is ook een parkeerplaats waar je zonder blauwe kaart onbeperkt kunt parkeren. Dit is de Coevorderweg ter hoogte van het streekmuseum (270m).

Hebben jullie een rolstoelvriendelijke ingang?

Onze ingang is rolstoelvriendelijk.

KNIPPEN

Hoe lang duurt het knippen van mijn haar?

Een knipafspraak duurt ongeveer 45 minuten.

Kan ik zelf mijn eigen haar knippen?

Wij adviseren dit niet te doen. Wel hebben we een video waarin we laten zien hoe je je eigen pony kunt bijwerken. Dit deden wij tijdens de lockdown van 2020. Echter, adviseren wij ook hiervoor om je pony te laten knippen door mensen die ervoor geleerd hebben.

Kan ik bij jullie terecht om mijn haar (kort) te laten bijwerken?

Je hele haar bijwerken doen wij niet. Wel kun je langskomen om even snel je pony bij te laten knippen of je nekharen weg te laten scheren. Bel ons even voor de zekerheid. Dan geven wij een tijd aan die voor ons, en jou, gunstig uitkomt.

KLEUREN

Hoe lang blijft mijn haarkleuring zitten?

De houdbaarheid van een haarkleuring is heel afhankelijk van welke kleur je kiest, welke haarstructuur je hebt en nog heel veel andere factoren. Wanneer we gaan kleuren overleggen we vantevoren welk onderhoud nodig is om de haarkleur te behouden. Dit gaat om zowel behandelingen als producten. Tijdens dit overleg gaan we samen kijken wat het best bij jouw haar en jou als persoon past.

Maakt de huidige kleur van mijn haar uit bij het kleuren van mijn haar?

Absoluut! Om de juiste kleur te kunnen bereiken, moeten we eerst weten welke kleur het haar heeft. Hierover zullen we bij het maken van een afspraak vragen gaan stellen. Soms kan het zijn dat we vragen eerst langs te komen zodat we je haar kunnen zien. Het kan ook zijn dat we je vragen foto’s te maken van je haarkleur bij daglicht.

Hoe lang duurt het kleuren van mijn haar?

De duur van een kleur behandeling is heel afhankelijk van het soort kleuring die we gaan inzetten. Wil je graag weten hoeveel tijd je vrij moet plannen? Vraag hier dan naar bij het maken van een afspraak.

Kan ik zelf mijn eigen haar kleuren?

Een egale kleur uitgroei bijwerken is iets wat je zelf wel zou kunnen, maar het belangrijkste is… weet je dan ook welke kleur erin moet? Uiteraard geven wij wel eens een uitgroei set mee aan klanten. Maar voordat we dit doen bepalen wij of dit mogelijk is met jouw haar.

Ik wil van donker haar naar blond haar, kan dat zomaar?

Zomaar is een groot woord. Vaak zijn hier meerdere behandelingen voor nodig. Wij zeggen altijd.. bijna alles is mogelijk. Dit is alleen wel een samenwerking tussen klant en kapper. Wij kunnen veel bereiken maar hebben daar wel commitment van de klant voor nodig. Wil je hier meer over weten neem dan contact met ons op of kom langs in de salon zodat we samen kunnen kijken op welke manier we dit waar kunnen maken.

PRODUCTEN

Zijn de producten van een kapper beter dan die van de drogist?

Zeker weten!! De werkstoffen in de producten zijn met veel zorg uitgezocht. De ingrediënten van de producten zijn veel geconcentreerder waardoor je langer met je producten doet. Je merkt beter resultaat wanneer je langere tijd (verwacht niet na 1 wasbeurt wonderen) de producten op de juiste manier gebruikt.

Hoe weet ik welke producten ik nodig heb?

Welk product het best bij jou past kun je samen met je kapper bepalen. Jij geeft aan wat de wensen zijn en wij vinden passende producten. Je kunt ons assortiment terugvinden op onze website. Schroom niet om vragen te stellen of je voorkeur aan te geven.

Kan ik jullie haarproducten online bestellen?

Onze producten zijn uitsluitend in de salon te koop. Wel kun je alvast een kijkje nemen wat we allemaal hebben op onze website. Je vindt onze producten onder het dropdown menu ‘producten’.

Moet ik altijd conditioner gebruiken?

Om je haar sterk en gezond te houden is het belangrijk om een conditioner of masker te gebruiken. Vaak denken mensen dat het haar er slap van wordt. Het wordt wel zachter maar met de juiste verzorgingsproducten wordt je haar juist voller.

VERZORGING

Hoe blijft mijn gekleurde haar langer mooi?

Volg het advies op die je kapper je geeft wanneer je in de salon bent voor een kleurbehandeling. De juiste verzorgingsproducten zullen je kleur langer mooi houden.

Hoe verzorg ik mijn beschadigde haar?

Voor beschadigd haar hebben we verschillende opbouwende en herstellende productlijnen. Vraag ons naar de passende lijn bij jouw haar.